Dupa cum stabilisem deja, prietenul Popescu a facut o ilustrare a ceea ce ar putea fi o linie de transport dinspre Drumul Taberei care sa aduca publicul in Piata Unirii si mai departe. Interpretarea sa aici:
http://idei-urbane.blogspot.com/2011/03/transport-public-3-o-colaborare-intre.html Propunerea ii apartine prietenului Hungry Mole si a fost lansata in:
http://www.simplybucharest.ro/?p=5552 Ilustrarea arata partial asa:

Eu am comentat pe paginile lor si va invit s-o faceti la randu-va. Mie mi-e inca neclar cum ar vedea ei rezolvarea conflictelor de trafic atat in Piata Unirii cat si in fata Casei Pupulistilor. Altfel, daca o astfel de interventie ar elimina rondul ala chinuitor, cu fantana parca scoasa din serialul "Married ... with children" aka "Familia Bundy", cu atat mai bine. A trece cu masina prin acea serpentina artificiala (prin care oricum nu trece niciodata niciun pieton cu exceptia aurolacilor care se mai balacesc vara in troaca) e o aiureala oricum. Imi aduc aminte, pe vremea cand aveam restante la urbanism cu dl Prof. Sandu, ca aceasta piata ne era prezentata la curs drept "spatiu utopic". Nu mi-a placut aceasta disciplina in scoala, cel putin asa cum ne-a fost ea livrata si de aceea probabil ca am avut restanta. Sau poate si pentru ca subiectul ce trebuia rezolvat in 30 minute avea nevoie de cel putin 15 minute ca sa poti intelege intrebarea :)) atat de inutil complicate erau formularile. Dar am deviat cu descrierea incapacitatii mele de a asimila teoria pura a urbanismului romanesc lipsit de aplicabilitate practica ...
Bineinteles eu consider mai departe ca solutia la care ma gandesc eu este mai avantajoasa pentru oras. Exemple sunt multe dar eu pun unul singur pentru ilustrare de la
http://monobeamtransit.com/:

Tot de aici putem afla ca e in constructie in India, la Delhi, un sistem de circa 48 de km de astfel de transport public. S-ar putea face si la noi caci cred ca e destul de scump incat sa intereseze :) Pe de alta parte, fata de astfel de sistem constructiv s-a pus la indoiala faptul ca spatiul verde de pe spinele bulevardelor alese de mine ar mai avea vreo contributie. Iata ca poza asta arata ca da!
Mai puteti vedea imagini si la:
http://picasaweb.google.com/lh/photo/SBz5n3f4VQvf8M3I5f2O6w sau la:
http://www.everystockphoto.com/photo.php?imageId=1482543. Stiu insa ca vine Popescu cu o gaselnita mai buna ! :)
Constatati ca nici rusii nu stau degeaba:
http://www.monorail.ru/foto/24.htmVa mai amintesc linkul de la postarea precedenta, care ar fi trebuit sa starneasca propuneri, comentarii si critici dar care s-a fasait. Linkul da catre o "dezbatere" TV despre costurile unui metrou usor in Portland. Merita vizionat macar asta daca nu si articolul meu care se referea la justificarile doctrinare ale politicienilor ce ar trebui sa faca alegerile urbanistice si administrative pentru care ii delegam prin vot o data la 4 ani:
http://www.youtube.com/watch?v=d6Tu4WdzfEwComentarii placute!
COMPLETARE:Multumita comentariului facut de prietena Lilick mi-am adus aminte ca doream sa mai zic doua vorbe despre Piata Constitutiei (de parca am avea o constitutie ...). Nu-mi place spatiul insa deja il iubesc pentru un motiv particular:
16 mai 2010
Pentru un astfel de motiv nu mi-ar placea un mijloc de transport constrangator in piata. Am mai explicat si ca optiunea mea alternativa este sa deviez traseul tocmai pentru a lasa detenta pocitaniei din deal. Pentru ca eu, ca liberalul impartial, consider ca orice susra de venit carre nu trebuie promovata intens trebuie exploatata ca atare. Casa Populatiei sau mitul Dracula sunt chestii din categoria culturala bine definita de dl Neologu (cineva spunea cu umor ca Paleologu e taica-sau caci "Paleo" inseamna vechi in timp ce el, fiind fiul trebuie sa fie noul, "Neo") in varianta "pleasca". Pleasca trebuie speculata si nu stricata. Daca turistului mondial ii place sa vina sa faca poze cu monstrul atunci sa nu-i stirbim placerea trantindu-i cabluri sau obstacole in cale. Dar sa revin la completare.
Daca nu vine sfarsitul lumii in 2012 atunci imi doresc ca baietii de la AC/DC sa mai faca o tura la Bucuresti daca vor decide sa serbeze cei 40 de ani in 2013. De data asta n-o sa ma mai urc pe tapsan spre Camera Derutatilor ca sa vad mai bine caci sunetul a fost rau rau dat fiind ca probabil n-au luat in calcul reverberatia pentru ca publicul era prevazut sa fie doar jos in piata si nu extins pe deal. Dar tot mi-a placut ca am avut ocazia sa fiu acolo chiar daca altii s-au putut bucura mai in voie - Germania fara numar, tarile nordice de cel putin cate trei ori, SUA iar fara numar fara numar ... La noi au fost O SINGURA DATA. Probabil d'aia au vrut sa profite si aia de la vama de le-au cerut spaga/camion de transport scena si materiale, ca nu stiau daca-i mai prind vreodata. Avand in vedere episodu respectiv banuiesc ca nici noi nu-i mai prindem vreodata caci suntem deja pe "Highway to hell". Deci la revedere in 2012 si pe urma mai vedem!