duminică, 26 decembrie 2010

au trecut 20 de ani (6)

Am participat pe 21 decembrie la o intalnire menita a ne aduce aminte cele petrecute in aceasta zi a anului 1989. Lilick a pus o colectie de imagini la: http://lilick-auftakt.blogspot.com/2010/12/21-decembrie-nu-am-uitat.html

S-a vorbit, inevitabil, inclusiv despre "confiscarea revolutiei". Parerea mea a fost si este ca nu se poate vorbi despre asa ceva decat daca ne imaginam ca revolutia a fost un suvoi de vointa unitar si ca la un moment dat cineva a tras de carma in alta parte. Or mie mi-e clar ca fiecare a avut revolutia lui. Unii, cei mai multi as indrazni sa sper, am crezut ca iesim pentru libertate si pentru inlaturarea opresivului regim comunist. Altii au iesit, mai simplist, pentru inlaturarea lui Ceausescu (multi dintre ei sunt poate "nostalgicii" de azi ai regimului) si pentru ca resimteau doar lipsurile materiale. Iar unii, mai putini dar mai organizati, au facut ceea ce se cheama in unele cercuri "lovitura de stat", "lovilutie". Acestia au fost evident reprezentati de "emanat" si au castigat ce era de castigat pentru ei. Eu am castigat ce era de castigat pentru mine: eliberarea. Deci fiecare a mers pe partia lui asa ca nu se poate vorbi de confiscare ...

Ceea ce spun acum e limpede si din felul cum s-a creat FSN ca o forta de conducere provizorie, foarte provizorie, cu scopul de a organiza alegeri libere. Ne aducem insa aminte cum asta s-a transformat fulgerator in partid-stat care a facut tot posibilul sa impiedice coagularea fortelor democratice. Ca doar nu degeaba "ultimul de pe lista" s-a purtat atat de mizerabil cu Majestatea sa Regele Mihai ...
Asta vedeam eu in urma cu 20 de ani:

Si s-a concretizat in alegerile din 20 Mai cand, poate va mai amintiti, "toti oamenii de bine" tanjeau dupa "liniste"...

In cele din urma linistea s-a lasat peste noi toti pana intr-acolo incat nici macar un om care se arunca de la balconul parlamentului si apoi striga "libertate!" de pe targa nu mai poate sa deranjeze mascarada in care traim azi.
http://lilick-auftakt.blogspot.com/2010/12/pentru-tine-boc.html
Portocalii au mers mai departe dupa "incident" si au respins motiunea de cenzura.

Acum e liniste. Se aude cum mestecam la mamaliga ...

2 comentarii:

  1. Draga Adrian, iti las un link si catre un clip cu imagini de la evenimentul nostru: http://www.youtube.com/watch?v=ayNl4oJ0TAk

    Craciun fericit tie si cititorilor acestui blog!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru link si pentru urare!
    Eu am o insuficienta religioasa acuta care ma cam impiedica sa ma imbib de spiritul Craciunului ...

    RăspundețiȘtergere