sâmbătă, 25 iunie 2011

Pasajul suprateran Basarab

In seara in care s-a deschis pentru circulatia publicului am facut cateva fotografii cu inceputul lui Basescu si sfarsitul lui Oprescu.




E o imagine placuta in timpul noptii. Si trebuie sa recunosc ca inca din prima luni de circulatie am remarcat usurarea traficului de pe podul Grant. La orele de varf a inceput sa se circule.
Au facut articole despre aceasta investitie de infrastructura si Raiden si Popescu si bineinteles Hungry Mole. Bine, presa a fost foarte interesat si alta multa lume a scris despre subiect. Printre ei, s-a remarcat prin alergare Alex Galmeanu dar nici Reptilianul n-a asteptat sa fie invitat sa faca poze.
Eu raman cu parerea ca, desi este util, la banii bagati in el se putea obtine ceva mai profitabil, intr-o operatiune urbana mai ampla, cu beneficii pe mai multe planuri decat "coaserea inelului principal". Am mai spus asta si o repet desi la Raiden un baiat mi-a spus ca aberez grav.
E vorba despre o operatiune care ar fi insemnat:
1. Construirea unui complex feroviar nou (gara cu nod de legaturi catre aeroport, cu metroul si cu o autogara moderna) undeva in zona triajului pe langa Podul Constantei
2. Eliberarea terenului ocupat cu calea ferata de aici pana la Gara de Nord si transformarea sa in ce lipseste Bucurestiului mai acut - parc si spatii de petrecere a timpului cu copii
3. "Coaserea" inelului principal la sol si practicarea mai multor legaturi alternative nord-sud dinspre Grivita spre Giulesti si Militari in asa fel incat sa nu se gripeze lumea numai pe o singura optiune de jonctiune (azi deja doua).
4. Recuperarea Garii de Nord pentru o utilitate publica adecvata - poate transformarea intr-un spatiu pentru o bursa adevarata (?)
Eu spun ca beneficiile unei astfel de operatiuni urbane ar fi fost mult mai ample si mai generatoare de efecte economice nu numai de rezolvare a unei situatii de trafic ce risca sa se gripeze oricum in viitor (vezi ce se intampla in intersectia Titulescu si Banu Manta). Ar trebui sa pun chestiunile astea pe un plan dar mai bine ii arunc o leapsa prietenului Popescu. Il trage el cumva de maneca pe Hungry Mole :)
Altfel, detaliile pe care le semnalam in articolul trecut relativ la subiect s-au carpit pe ici pe colo. A disparut o banda de trafic pentru breteaua de coborare spre Giulesti asa ca ne vom inghesui venind din Plevnei. Scurgerea burlanelor s-a facut foarte "elegant" intr-un fel de ligheane in care s-au asternut niste folii din plastic pe care s-a varsat niste balast. Totul e minunat. Prin '83 cand am fost prima data in strainatate, la Budapesta, am vazut o traversare suspendata a Bd. Rakoczy care, la data aia, seara tarziu, in luminile orasului mi s-a parut spectaculoasa. Eram inca un copil care venea dintr-un oras in care se stingea des lumina. Pozele nu sunt de atunci ci de anul asta, am accentuat doar vechimea solutiei.



Aia stiusera atunci ca scurgerile de apa pot fi si mascate si conduse catre canal. Ungurii par sa stie intotdeauna mai temeinic si inaintea noastra cum e mai bine ...

A, si sa nu uit: JOS MITOCANUL! TRAIASCA REGELE!

10 comentarii:

  1. :)) Foarte frumoase pozele. Si cele patru puncte, interesate. Cele scrise la punctul 1 le mai sustin si altii.
    Iar finalul... glorios! :))

    RăspundețiȘtergere
  2. veneam vineri dupa masa pe langa palatul cotroceni si gradina b., la vale. ia sa vedem, zic, mai e coada la urcare acuma ca s-a deschis podul?
    era si mai mare parca!

    RăspundețiȘtergere
  3. @Lilick: multumesc pentru aprecierea fotografiilor! Cateodata imi mai ies. Astea sunt un pic supraexpuse. In ce priveste cele 4 puncte eu consider ca asa ar trebui gandit un program de dezvoltare urbana u cum face Oprescu acum ca in anii '60. Operatiunile complexe sunt mai utile pe termen lung. Astea cu garile se intampla chiar acum in Europa unde trenul conteaza nu e sabotat ca la noi. La Viena e un mega santier pentru o noua gara centrala - Hapuptbahnhof. Nu mai zic ce a insemnat noul complex feroviar de la Lille in urma cu 20 de ani.
    Am vazut la tine in blog roll un subiect pe dezvoltare urbana - viziune PNL. N-am inteles de acolo care e sursa, daca e numai o chestiune locala la Iasi daca tot e acolo ministrul din umbra cu dezvoltarea transporturilor ...

    RăspundețiȘtergere
  4. @Radu: Mi se pare firesc. Acum vor exista si mai multi care sa mearga pe pasaj cu tinta Rahova, Giurgiului si care sa se intalneasca cu cei ce vin din splai cu gand sa ajnga in Militari la Cora sau la AFI. Intersectia de la Leu oricum era grea si cu stopuri lungi pe o parte si relativ scurte pe alta ... ce putea sa se intample?

    RăspundețiȘtergere
  5. Îmi aduc aminte de reacţia de acum mulţi ani relativă la construcţia Podului Grant... :D Acum avem două... :D Al treilea probabil prin secolul XXII...

    RăspundețiȘtergere
  6. stiam ca s-a facut un studiu pentru reamplasarea garii, dar nu l-am vazut niciodata...atentie cu leapsele astea la care trebuie sa muncim mult :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Probabil ca romanii ar sustine proiectul scoaterii caii ferate din oras, daca in locul respectiv Piedone (!) ar face un parc plin cu gratare unde sa asezi micul la perpelit. Numai niste inculti in cap nu ar putea surprinde imaginea suprarealista a unui mic invaluit in flacari si din care se scurg suvoaie de grasime lichefiata... :))

    RăspundețiȘtergere
  8. @Bibliotecaru: avem multe pasaje supra si subterane in Bucuresti, n-am vazut atatea nici la Roma nici la Bruxelles si parca nici la Paris (in zona centrala comparabila) sau Atena - toate orase cu trafic intens.
    @Popescu: Nu m-am putut abtine cu leapsa, era o gluma :) Candva, cand voi avea mia mult timp eu o sa fac cateva "guguloaie" pe o harta ca sa explic mai bine ce doream sa spun. Nu stiu despre acel studiu nici eu nu l-am vazut desi cineva povestea la Raiden ca asa ceva i s-ar fi prezentat lui Mitrea cand era el ministrul transporturilor (?)
    @Marius: sper ca nu ai darul premonitiei astfel ca Piedone sa ajunga primar general! Mie mi-a cam ajuns de "oameni d'astia gospodari" care vin cu bancute si floricere si fac totul dintr-un gest de incheietura a mainii. Desi, strict ca gospodarie, Piedone s-a simtit in sectorul 4. Altfel nu e nevoie neaparat de mici. Putem transfera covorul de coji de seminte din parculetul de langa blocul meu :)

    RăspundețiȘtergere
  9. pentru mine e încă foarte devreme să scriu despre Basarab. Transportul public încă nu a fost reluat în totalitate în zonă. Traficul auto pare rezonabil dimineaţa şi timpii semafoarelor au fost corectaţi, pe cît posibil.
    Mie-mi place Gara acolo unde este. E păcat că Gara Obor nu poate fi valorificată, neavînd leagături fiabile cu transportul public. E păcat că Gara Republica nu este decît un punct terminus pentru navetişti. E păcat că Gara Progresu a murit...

    RăspundețiȘtergere
  10. @HM: pacat ca si gara Filaret e in anonimat chiar daca si-a gasit o folosinta. Altfel au mai disparut si Gara Cotroceni, nici Gara Baneasa nu-si mai gaseste suflul si cred ca Basarab a crapat si ea ...

    RăspundețiȘtergere