marți, 28 februarie 2012

De la Bucurestii Vechi si Noi o poveste

Povestea trecatorilor din Bucuresti

“Locuiesc de cand m-am nascut in acelasi bloc si nu imi cunosc vecinii. Unii dintre ei s-au mutat. Altii, au plecat intr-o alta lume. Cu totii insa, cei pe care mi-i amintesc dar si cei de acum, au in comun atitudinea rece, distanta. Mai prietenos se dovedeste, din cand in cand, un necunoscut, intr-un magazin. Precum cel care, atunci cand am stranutat, mi-a urat, zambind, “Noroc!” Si desi stiu ca alienarea este o stare caracteristica marilor orase, acest mic detaliu m-a facut sa sper si sa cred ca Bucurestiul este un oras cu oameni frumosi si inima deschisa.”(Andreea Bilig)

Cam asa vedeam eu Bucurestiul in 2010, la intoarecerea dintr-o minunata calatorie in Brazilia. Am scris cuvintele de mai sus pe o coala de hartie uriasa. Au mai scris si altii, anonimi sau persoane publice. Cu totii, prieteni si sustinatori ai proiectului bucurestiivechisinoi si ai postului de radio Bucuresti FM. Gandurile noastre de atunci au fost reunite intr-o carte despre Bucuresti – experiment literar sau literatura experimentala (?), lansata la targul Gaudeamus 2011. “Povestea trecatorilor din Bucuresti” a fost editata intr-un numar de 2000 de exemplare, care au fost oferite celor prezenti la lansare si vizitatorilor targului, dar si Muzeului de Istorie al Municipiului Bucuresti, care ne-a pus la dispozitie fotografiile. Cartea poate fi descarcata acum si in format electronic aici. Volumul este ilustrat cu fotografii de arhiva si innobilat de gandurile si viziunea despre orasul in care locuiesc ale lui Florin Iaru, Emanuel Badescu, Adrian Majuru.

3 comentarii:

  1. Apariţia “blocurilor” a răcit mult şi Brăila. Mulţumesc pentru formatul electronic.

    RăspundețiȘtergere
  2. Va raspund aici la comentariul lasat la mine, caci de cateva zile Blogger-ul mie imi tot face probleme.
    Am acces la arhivele mai multor muzee din tara, in cazul de fata fiind MNIR.

    RăspundețiȘtergere
  3. @acuvio: din fericire a ramas si o zona destul de mare cu vechiul caracter. am cateva imagini din 2008 de pe strazile din jurul centrului si catre zona din jurul bisericii lipovenesti, ultima vizita pe care am facut-o in Braila
    @Marius: multumesc. ma stimuleaza sa ma interesez sa vad ce fonduri cercetabile mai au pe acolo

    RăspundețiȘtergere