In postarea anterioara prezentam o petitie a patru proprietari din strada Corabia iar unul dintre ei mi-era necunoscut. Acum stiu cine este. Gratie hotararii primariei de a renumerota strada si a publicarii acesteia in monitorul primariei (vivat www.dacoromanica.ro !) acum pot sa spun ca nu putea fi vorba decat despre un doctor pe nume Stoicescu. Am gasit-o cu totul intamplator, cautand altceva, ca intotdeauna. Din darea de seama a administratiei comunale pentru anii 1898-1902 mai putem afla si despre ce lucrari s-au facut pe aceasta strada in 1901. In mod experimental aici s-au executat pavaje din lemn. Se incercase si la Paris si la Londra. Nesatisfacator peste tot din cauza riscului de alunecare la umezeala si din cauza degradarii prea rapide din acelasi motiv.
din zbor (518)
Acum o zi
Anii 1898-1892? Nu e invers...sau 1899?
RăspundețiȘtergereChestia asta cu pavajul de lemn era mai veche din ce stiu. Se podeau ulitele mai importante cu dulapi mari de lemn sau barne cu fata dreapta. "Podul Mogosoaiei" cica vine nu de la un pod propriu zis, ci de la acest sistem de podire cu barne. Dar poate e vorba de un sistem tehnic diferit.
Da, multumesc! Am corectat, era 1898-1902. In ce priveste pavajul, nu e asa. Podurile erau formele arhaice de pavare. Impropriu spus pavare pentru ca alea erau chiar niste poduri dar fara picioare. Adica un sistem de grinzi asezat pe pamant prelua niste podine astfel ca apele si mizeriile circulau pe dedesubt. Pavajele din lemn de la sfarsitul secolului erau oarecum ca cele din piatra, adica erau niste cuburi sau pavele din lemn puse pe un strat din beton. Scopul era amortizarea rotilor, deci un zgomot si o zguduiala mai mici. Ar mai fi existat si un sistem de pavele subtiri peste care se mai turna un strat de asfalt de uzura. Un astfel de pavaj cu cuburi de lemn fusese montat dupa restaurarea Hanului lui Manuc in gangul de acces. Nu stiu daca dupa actualele lucrari s-o fi mentinut sistemul.
Ștergere