luni, 29 august 2016

ADMINISTRATIE IN MOARTE CLINICA

Primesc acest indemn colegial din partea OAR Bucuresti:
OAR București dorește să ajute la deblocarea activității Direcției de Cultură a Municipiului București. În acest sens lansăm un apel către arhitecți pentru următoarele poziții de colaborare cu Direcția de cultură:
1. Arhitect atestat MC (PFA), cu 5 ani experiență, cu personalitate juridică (BIA), pentru:
  • elaborarea avize, contestații, răspunsuri pentru documentațiile primite de la CZMI sau a celor care nu necesită aprobarea CZMI
  • verificarea și aprobarea punctelor de vedere și referatelor Direcței de Cultură
  • expertize sau supravegherea șantierelor
  • analiza deciziilor Comisiei Zonale a Monumentelor Istorice (CZMI)
  • coordonează elaborarea obligațiilor de folosință pe monumente istorice
2. Arhitecți cu 3 ani experiență, cu personalitate juridică (BIA/ PFA), interesat de domeniul patrimoniului, pentru:
  • verificarea conținutului dosarelor depuse
  • pregătirea dosarelor pentru CZMI
  • gestionarea cererilor pentru informații de interes public în temeiul Legi nr. 544/2001
  • analiza documentații de urbanism. D.T.A.C., D.T.A.D. pentru puncte de vedere și întocmirea referate către comisia zonală
  • elaborare avize, contestații, răspunsuri pentru documentațiile incomplete.
3. Arhitecți stagiari interesați de domeniul patrimoniului, pentru:
  • gestionarea arhivei online și fizice
  • asistență la pregătirea dosarelor și a sedințelor CZMI (pe lângă specialistul DCMB)
  • evidența electronică a documentațiilor
  • prelucrarea pieselor format electronic depuse de petent
  • elaborarea de răspunsuri la cereri, sesizări, plângeri
  • crearea unei evidențe a modului de rezolvare a documentațiilor (constatări)
Voluntari interesați de domeniul patrimoniului pentru vizite pe teren legate de sesizări și activități de secretariat.
Cei interesați de unul din posturile de mai sus sunt rugați să trimită pe adresaoarbuc@rdsmail.ro, până la data de 2 septembrie, CV-ul (care să conțină și lucrările realizate cu adrese) și scrisoare de intenție de maxim 1 pagină.
29 august 2016
Pentru mine, acest mesaj imi arata ca administratia publica este in moarte clinica si cineva, in lipsa administrarii tratamentului adecvat mentinerii in viata, nu se incumeta sa o deconecteze de la aparate, din mila sau, cine stie, ca sa-i mai incaseze macar ultima pensie ... Motiv pentru care am scris pe adresa ordinului urmatoarele:


Imi pare rau ca trebuie sa comentez acest aspect. Aceste colaborari propuse de OAR pentru "deblocarea" activitatii directiei pentru cultura a MC mi se pare ca vin dintr-un gest nu numai aberant administrativ dar care mai este si unul periculos ca precedent si ca sustinere a unei mentalitati debile a politicului autohton care comunica permanent pe toate canalele ca exista prea multi bugetari si functionari in tara asta in raport cu media UE. 

1. Este o aberatie administrativa pentru ca, daca ajungem "sa externalizam" activitatile de care spuneati - analiza documentatii, elaborare avize - atunci ajungem curand la concluzia ca n-avem nevoie de fapt de administratie publica. Pentru ca aceste activitati sunt responsabilitatea AUTORITATII PUBLICE iar aceasta se manifesta in toate tarile normale PRIN FUNCTIONARI PUBLICI. Stiu insa si am mai spus asta si la conferinta OSAR din noiembrie 2011, pentru OAR nu exista arhitecti functionari asa cum nu exista arhitecti in invatamant, adica ei exista dar numai pentru incasarea cotizatiei de la ei. Bref, nu este normal sa dam inca un branci administratiei publice prin masurile propuse de dvs. Care ar fi pasul urmator? Sa se faca autorizari in regim privat !? Nu este suficient ca tot urbanismul din tara asta se face de facto in regim privat, pe baza de PUZ care intotdeauna cere o derogare, un 20% in plus, o "ciupeala" cat de mica!? Faceti mai curand presiuni pentru deblocare prin umplerea corecta a schemei de angajati publici prin salarii si norme de lucru normale, nu prin astfel de masuri care sunt (in opinia mea cel putin) aberante din punct de vedere administrativ. 

2. Prin aceasta masura pe care o propuneti veti sabota in fapt ideea de administratie publica normala pentru ca se va spune apoi ca "se poate" si altfel, Adica "sa scapam de bugetarii" aia care sunt "grasi si stau in cocoasa celor slabi ce muncesc din greu in privat". Functionari publici sunt insuficienti in sistemul ministerului culturii asa cum veti constata ca sunt insuficienti si pe functiile publice de arhitect sef sau de arhitecti in serviciile tehnice ale primariilor. A spune ca niste BIA aflate in criza de clienti (ca nu face nimeni voluntariat imi inchipui) sau pur si simplu intr-un timp liber cu care nu stiu ce sa faca, se apuca asa, temporar si ca un hobby sa faca analize de dosare de avizare in domeniul restaurari monumentelor istorice sau a interventiilor in zone construite protejate, mie mi se pare ca mai curand ridiculizeaza domeniul. Adica nu numai ca nu vrem functionari publici calificati cum trebuie dar mai afirmam indirect si ca aceasta activitate o poate face practic oricine in timpul liber. Absolut inacceptabil, as spune. 

Nu m-am putut abtine sa nu fac aceste comentarii pe care sper ca le veti aduce in discutia primei sedinte de comitet director. 
Cu cele bune, Adrian Craciunescu 

PS: Imi voi permite, de altfel, sa fac publice aceste comentarii pe blogul propriu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu