marți, 16 august 2016

NEAGU DJUVARA LA 100 DE ANI

Neagu Djuvara s-a născut aproape odată cu intrarea Românei în primul război mondial. In 18/31 august împlineşte 100 de ani şi, în cinstea domniei sale, mă gândeam să arăt această hartă de delimitare a frontierei Româno-Maghiare la 1900-1901.

Se află la Arhivele Naţionale Centrale, colecţia hărţi, dosar A XI 1. 
Mă face să mă gândesc la numele domnului Djuvara – Neagu. Ce înseamnă oare numele ăsta? Neagoe, Neagu, Neaga, Nehoiu, Neacşu, Neag … În această hartă mi-a plăcut această formă maghiarizată a localităţii Câmpu lui Neag – Kimpulunyág. 
În fine, asta a fost doar pretextul. 
La mulţi ani, domnule Djuvara!

P.S: cand am postat eram ferm convins ca suntem in 18 ... si cum in 31 nu voi putea scrie pe blog, am vrut sa o fac in ziua pe stil vechi :)

2 comentarii:

  1. Buna ziua,

    N-ati gasit cumva in cercetarile dvs si o harta cu granitele exacte stabilite intre Romania si Austro-Ungaria prin Tratatul de pace de la Buftea din 1918 ? De cand caut asa ceva...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, nu am gasit asa ceva. De fapt nici n-am cautat vreodata, aceste planuri mi-au cazut sub ochi pentru ca investigam in colectia de harti orice putea avea legatura cu Gorjul si cu Argesul la momentul respectiv.
      N-am remarcat ca prin inventarele hartilor de la arhivele nationale centrale sa existe asa ceva. La judete cu atat mai putin. La arhivele militare sigur ar trebui sa existe ceva. Cred ca primul pas ar fi sa intrebati la biblioteca de Cercul Militar (am fost odata acolo si pare destul de vasta) sau la Muzeul Militar.

      Ștergere