marți, 16 august 2016

NEAGU DJUVARA LA 100 DE ANI

Neagu Djuvara s-a născut aproape odată cu intrarea Românei în primul război mondial. In 18/31 august împlineşte 100 de ani şi, în cinstea domniei sale, mă gândeam să arăt această hartă de delimitare a frontierei Româno-Maghiare la 1900-1901.

Se află la Arhivele Naţionale Centrale, colecţia hărţi, dosar A XI 1. 
Mă face să mă gândesc la numele domnului Djuvara – Neagu. Ce înseamnă oare numele ăsta? Neagoe, Neagu, Neaga, Nehoiu, Neacşu, Neag … În această hartă mi-a plăcut această formă maghiarizată a localităţii Câmpu lui Neag – Kimpulunyág. 
În fine, asta a fost doar pretextul. 
La mulţi ani, domnule Djuvara!

P.S: cand am postat eram ferm convins ca suntem in 18 ... si cum in 31 nu voi putea scrie pe blog, am vrut sa o fac in ziua pe stil vechi :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu