marți, 16 august 2011

ATENTIE! Daca nu respectati legea, sa stiti ca noi o vom incalca!



Nu se intelege titlul? Atunci nu cunoasteti in detaliu codul rutier si regulamentul sau de aplicare!
Regulamentul de aplicare a codului rutier cuprinde urmatorul articol:
Art. 216.
(1) Imobilizarea unui vehicul se dispune şi se efectuează de către poliţia rutieră, în cazurile şi în condiţiile prevăzute de lege.
(2) Imobilizarea se face, în prezenţa unui martor asistent, prin folosirea, în interiorul sau în exteriorul vehiculului, a unor dispozitive tehnice sau a altor mijloace de blocare, care se consemnează în procesul-verbal de constatare a faptei pentru care s-a dispus măsura.
(3) În lipsa unui martor asistent poliţistul rutier precizează motivele care au condus la încheierea procesului-verbal în acest mod.
(4) Imobilizarea unui vehicul este interzisă în toate locurile unde oprirea sau staţionarea sunt interzise.

Dar in zona oraselor stat (semnul asta exista insotit de acelasi avertisment si in Eforie) Constanta mi se pare firesc. Daca atatia ani s-a putut monta o bariera care ma impiedica pe mine, cetatean platitor de Rovigneta si de accize la benzina ca sa merg pe drumurile patriei, sa accesez drumul judetean care sa ma poarte catre Histria via Navodari ... ce poti sa zici? Decat ca m-am bucurat ca n-au pus si Ploiestenii o taxa de bariera care sa ma impiedice sa tranzitez orasul fara sa platesc altceva decat mi se trage din taxele generale, in drumurile mele catre Slanic.

De fapt nu doream sa spun neaparat ca legea e facuta doar pentru cetatean si nu pentru autoritati (vezi demolarile facute de Oprescu in nestire, fara autorizatii legale in timp ce un biet muritor asteapta si juma' de an sa ia o autorizare ca sa-si schimbe niste ferestre) ci am vrut sa reactionez la un frumos articol scris si ilustrat de Raiden. Care l-a starnit si pe Armyuser sa scoata din sacu-i aparent fara fund, informatii pretioase despre Hotel Rex din Mamaia.
Prima imagine este de pe pietonalul ce se suprapune aproape integral pe strada Stefan Cel Mare din "orasul de la malul marii":

O cladire complicata, din perioada de expansiune a orasului din sfarsitul secolului al XIX-lea, prima parte a secolului al XX-lea. Lasata, ca multe astfel de constructii de mai de peste tot, in paragina. Daca nu ma insel, in urma cu 10-12 ani aici functiona Radio Sky. Tot aici functiona si sediul PUNR caci inca mai exista la balconul de pe colt (calitatea imaginii nu lasa sa se vada bine) afisajul cu sigla "Vatra Romaneasca". Va dati seama de cand e in abandon ???
Apoi va propun niste case foarte speciale, din perioada de colonizare de dupa 1878, cand orasul a inceput sa se dezvolte dincolo de linia actualului Bulevard Ferdinand. Zic asta pentru ca, din cate stiu eu, orasul se cam termina la strazile Negru Voda si Traian inainte de razboiul de independenta si de alipirea Dobrogei. Casele sunt unele ce ar parea relativ modeste dar care mie mi se par importante, in special cea de targovet, cu pravalii la parter. Ca tip de cladire astfel de case se mai gasesc si in Sulina, pe langa vechiul cheu.

Sa ne bucuram de imaginea lor ca nu stim cat vor mai fi! Daca ne scobim in dinti pentru Cazinoul din Constanta, imagine emblematica nu numai pe plan local ci una care face parte din galeria de prezentare a turismului romanesc, ce credeti ca le rezerva viitorul acestor "maghernite" - cum le-ar numi primarul capitalei?

7 comentarii:

  1. Pentru ca sunt de cateva zile fara acces la net abia acum am vazut comentariul si ti-am raspuns, scuze pentru intarziere.

    RăspundețiȘtergere
  2. @transildania: nu este nevoie de nicio scuza! La tine primesc intotdeauna raspunsuri in cele din urma nu ca in alte parti. Totusi, pot sa-ti spun ca am mers sa vad ce mi-ai raspuns dar cred ca n-ai trecut de moderare pe propriul blog ! :))

    RăspundețiȘtergere
  3. @ADRIAN
    Probabil imaginea este de pe str. I.G.Duca :!: ...cel puţin aşa cred . Semnul da! nu respectă codul, dar ce vrei vere de la măzărică ??? Omul este ocupat cu braziliencele !
    Totuşi, bine că a supralicitat Nutzi cu cazinoul şi-l voi vedea refăcut/rearanjat/redat circuitului oraşului.

    RăspundețiȘtergere
  4. @bazel09: Corect, imaginea este de pe I.G. Duca, atat cea cu semnul rutier cat si cea cu casutele supravietuitoare.
    Nu stiu cum e treaba cu Cazinoul, ii doare in cot si pe unii si pe altii de patrimoniu - e doar un mijloc de a si-o trage unora altora la gioale.

    RăspundețiȘtergere
  5. Legea este absolut logică.
    Dacă pui un semn cu staţionarea sau oprirea interzisă, probabil ca ai un motiv bine întemeiat să aşezi un astfel de semn acolo. Este deci evident că blocarea maşinii nu ar face decât să împiedice şoferul să-şi ia maşina şi să plece, adică să incomodeze şi dincolo de dorinţa sa zona.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Bibliotecaru: evident! Pe de alta parte nu exista intotdeauna temeiul respectiv. Si stiu ca dumneavoastra nu aveti masina pentru ca mi-ati spus-o. Insa stim sigur ca Mazare si mai ales Nicusor Constantinescu (va amintiti cand a adormit la volan la semafor ?) au masini dar probabil ca nu se incurca in chestii d'astea minore. Legea "e ei". Semnul aditional in aceasta situatie este masina de interventie care ridica si tracteaza autoturismul in culpa. Si actiunea respectiva aia ar trebui sa fie.

    RăspundețiȘtergere
  7. Si de ce ar fi preferat sistemul cu "caracatita"? Pai eu nu am decat o singura explicatie: te poti targui cu aia ca sa le dai mai putin decat taxa de "eliberare". La o masina luata pe sus si dusa intr-un loc amenajat, cu proces verbal e mai greu. La "caracatita" se sare peste procesul verbal desi e prevazut in regulament. Se pot baga banii in buzunar si sunt multumiti caci serviciul respectiv nu e al primariei ci e concesionat. Deci ei baga astfel mai putin bani in buzunar insa necontabilizati, netaxati. Avand in vedere ca semnele sunt puse mai peste tot, domeniul lor de joaca e virtual intreg orasul. Mai simplu decat "dungile trase pe asfalt" ale Elenei Udrea cu parcarile din Bucuresti pentru ca alea erau localizate si cu un tarif orar decent. In Eforie taxa de eliberare este 80 RON. Dat fiind ca in Bucuresti tariful orar de parcare este 1,5 RON se intelege proportia. Ca doar n-o sa-i dai aluia 10 RON spaga! Ca el trebuie sa-i dea si politistului comunitar si probabil si primarului. Cat sa fie? 50? Daca-i raman lui 20 de la o actiune din asta inseamna deja 13 ore de parcare in Bucuresti sau venitul unui loc de parcare pe aproape doua zile ... Zic si eu ...

    RăspundețiȘtergere