Pun aici cele cateva ganduri pe care le-am asternut in pagina cu rugamintea (catre clubul bloggerilor liberali in special) catre eventualii cititori de a face comentarii si completari asupra partilor de text marcate prin ingrosarea literei. Pentru ca mi-e imposibil sa-mi dau seama cum as putea copia aici textul, inserez imaginile paginilor scrise, cu scuze pentru dificultatea ce o presupune lectura in acest fel (n-am gasit inca optiunea copy-paste in blogspot).
Asadar faceti click dreapta mouse si deschideti in alta fereastra poza cu pagina dorita. Textul va fi destul de mare pentru lectura si se poate si salva.
Pentru ca nu eram documentat asupra subiectului, dupa cum am spus la inceput, am cautat unele idei deja expuse. Am gasit multe lucruri interesante, prima pe care vreau s-o relev este ca o tema foarte apropiata va face obiectul unui seminar international la inceputul lui aprilie, la Florenta:
Apoi, articole foarte incitante am gasit la:
http://yglesias.thinkprogress.org/tag/urbanism, in acesta fiind pusa problema alternativa intre suprataxare, limitare a unui tip de comert sau autoreglare a acestuia avand in vedere ca unele masuri au dus la neocuparea unor spatii comerciale stradale. Se ajunge tot la bani.Iata aici o disputa pe teme de reglementare si de impact asupra posesorilor de masini personale:
http://www.cato-at-liberty.org/free-markets-for-free-parking/
http://www.cato-at-liberty.org/yes-a-free-parking-space-grows-in-manhattan/ discutia ducand tot la bani si eficienta cheltuiri acestora, de libertatea si obligatia in conflict in ce priveste spatiul de parcare, o dezbatere in ton cu ceea ce avem de lamurit si noi.
Apoi am dat peste un foarte savuros subiect in jurul unei initiative legislative din Virginia in ce priveste reglementarile urbanistice:
http://lis.virginia.gov/cgi-bin/legp604.exe?111+ful+HB1721+pdf
http://marketurbanism.com/2011/02/07/virginia-land-use-law-marc-scribner-from-cei-responds/
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:luYgVsWbseMJ:www.scribd.com/doc/51085319/Marc-Scribner-Railroad-Competition-Comment-Letter-EP-705+marcscribner&cd=4&hl=ro&ct=clnk&gl=uk&source=www.google.co.uk
Personajul specializat in analize (acel Marc) apare intr-o emisiune ce dezbate unilateral costurile unu metrou usor in Portland. Insa mi se pare relevant modul in care se pune problema in ceea ce priveste niste optiuni de politici urbane, tot la cheltuirea banului public ajungandu-se pana la urma ...
http://www.youtube.com/watch?v=d6Tu4WdzfEw
Inchei cu legaturile punand fata in fata doua grupari combatante:
http://marketurbanism.com/2010/08/25/why-does-the-infrastructurist-hate-libertarians-so-much/
http://www.infrastructurist.com/2010/08/25/libertarians-are-wrong-about-infrastructure-news-at-11/
Astept provincia!
Felicitari, mi se pare absolut excelenta luarea de poztie, si ar merita sa figureze chiar asa in programul liberal.
RăspundețiȘtergereSi mie mi se pare excelenta. Am preluat pe blog, fiind convinsa ca e un material bun, dupa care am citit si m-a bucurat mult ce am vazut scris. Sper sa se inscrie in dezbatere si sa promoveze materialul si alti liberali. :) Merita!
RăspundețiȘtergereAs adauga doar un lucru. Este mentionat de Dvs. insa as vrea sa-l scot in evidenta, chiar daca nu sunt arhitect:
RăspundețiȘtergereProtejarea centrelor istorice, a cladirilor-monument de patrimoniu de acolo. O masura, desigur cu mai multe scopuri urbanistice si as zice chiar economice.
Si desigur, nu doar in Bucuresti :))
Adresa mea de mail e transildania@hotmail.de
@Transildania, @Lilick: multumesc pentru interesul aratat si pentru aprecieri. Este insa, deocamdata, vorba despre cateva zone de discutie. E mult de clarificat si de definit pana a se putea pune asa ceva in programul PNL. De exemplu, notiunea de patrimoniu este fundamental comunitara asa cum o intelegem in Europa si e necesara o raportare mai detaliata la subiect caci, de exemplu, in SUA un monument poate fi chiar si demolat fara mari probleme de catre proprietarul sau. Numai obiectivele proprietate federala sunt realmente protejate in sensul legal in care-l intelegem noi. Vedeti dar din discutiile din acele linkuri cat de divers se poate discuta pe tema transportului sau al parcarilor ...
RăspundețiȘtergere