joi, 24 martie 2011

Tramvaiul inaintea metroului

Dupa cum stabilisem deja, prietenul Popescu a facut o ilustrare a ceea ce ar putea fi o linie de transport dinspre Drumul Taberei care sa aduca publicul in Piata Unirii si mai departe. Interpretarea sa aici: http://idei-urbane.blogspot.com/2011/03/transport-public-3-o-colaborare-intre.html Propunerea ii apartine prietenului Hungry Mole si a fost lansata in: http://www.simplybucharest.ro/?p=5552

Ilustrarea arata partial asa:

Eu am comentat pe paginile lor si va invit s-o faceti la randu-va. Mie mi-e inca neclar cum ar vedea ei rezolvarea conflictelor de trafic atat in Piata Unirii cat si in fata Casei Pupulistilor. Altfel, daca o astfel de interventie ar elimina rondul ala chinuitor, cu fantana parca scoasa din serialul "Married ... with children" aka "Familia Bundy", cu atat mai bine. A trece cu masina prin acea serpentina artificiala (prin care oricum nu trece niciodata niciun pieton cu exceptia aurolacilor care se mai balacesc vara in troaca) e o aiureala oricum. Imi aduc aminte, pe vremea cand aveam restante la urbanism cu dl Prof. Sandu, ca aceasta piata ne era prezentata la curs drept "spatiu utopic". Nu mi-a placut aceasta disciplina in scoala, cel putin asa cum ne-a fost ea livrata si de aceea probabil ca am avut restanta. Sau poate si pentru ca subiectul ce trebuia rezolvat in 30 minute avea nevoie de cel putin 15 minute ca sa poti intelege intrebarea :)) atat de inutil complicate erau formularile. Dar am deviat cu descrierea incapacitatii mele de a asimila teoria pura a urbanismului romanesc lipsit de aplicabilitate practica ...

Bineinteles eu consider mai departe ca solutia la care ma gandesc eu este mai avantajoasa pentru oras. Exemple sunt multe dar eu pun unul singur pentru ilustrare de la http://monobeamtransit.com/:



Tot de aici putem afla ca e in constructie in India, la Delhi, un sistem de circa 48 de km de astfel de transport public. S-ar putea face si la noi caci cred ca e destul de scump incat sa intereseze :) Pe de alta parte, fata de astfel de sistem constructiv s-a pus la indoiala faptul ca spatiul verde de pe spinele bulevardelor alese de mine ar mai avea vreo contributie. Iata ca poza asta arata ca da!
Mai puteti vedea imagini si la: http://picasaweb.google.com/lh/photo/SBz5n3f4VQvf8M3I5f2O6w sau la: http://www.everystockphoto.com/photo.php?imageId=1482543. Stiu insa ca vine Popescu cu o gaselnita mai buna ! :)
Constatati ca nici rusii nu stau degeaba: http://www.monorail.ru/foto/24.htm

Va mai amintesc linkul de la postarea precedenta, care ar fi trebuit sa starneasca propuneri, comentarii si critici dar care s-a fasait. Linkul da catre o "dezbatere" TV despre costurile unui metrou usor in Portland. Merita vizionat macar asta daca nu si articolul meu care se referea la justificarile doctrinare ale politicienilor ce ar trebui sa faca alegerile urbanistice si administrative pentru care ii delegam prin vot o data la 4 ani: http://www.youtube.com/watch?v=d6Tu4WdzfEw

Comentarii placute!


COMPLETARE:
Multumita comentariului facut de prietena Lilick mi-am adus aminte ca doream sa mai zic doua vorbe despre Piata Constitutiei (de parca am avea o constitutie ...). Nu-mi place spatiul insa deja il iubesc pentru un motiv particular:

16 mai 2010

Pentru un astfel de motiv nu mi-ar placea un mijloc de transport constrangator in piata. Am mai explicat si ca optiunea mea alternativa este sa deviez traseul tocmai pentru a lasa detenta pocitaniei din deal. Pentru ca eu, ca liberalul impartial, consider ca orice susra de venit carre nu trebuie promovata intens trebuie exploatata ca atare. Casa Populatiei sau mitul Dracula sunt chestii din categoria culturala bine definita de dl Neologu (cineva spunea cu umor ca Paleologu e taica-sau caci "Paleo" inseamna vechi in timp ce el, fiind fiul trebuie sa fie noul, "Neo") in varianta "pleasca". Pleasca trebuie speculata si nu stricata. Daca turistului mondial ii place sa vina sa faca poze cu monstrul atunci sa nu-i stirbim placerea trantindu-i cabluri sau obstacole in cale. Dar sa revin la completare.

Daca nu vine sfarsitul lumii in 2012 atunci imi doresc ca baietii de la AC/DC sa mai faca o tura la Bucuresti daca vor decide sa serbeze cei 40 de ani in 2013. De data asta n-o sa ma mai urc pe tapsan spre Camera Derutatilor ca sa vad mai bine caci sunetul a fost rau rau dat fiind ca probabil n-au luat in calcul reverberatia pentru ca publicul era prevazut sa fie doar jos in piata si nu extins pe deal. Dar tot mi-a placut ca am avut ocazia sa fiu acolo chiar daca altii s-au putut bucura mai in voie - Germania fara numar, tarile nordice de cel putin cate trei ori, SUA iar fara numar fara numar ... La noi au fost O SINGURA DATA. Probabil d'aia au vrut sa profite si aia de la vama de le-au cerut spaga/camion de transport scena si materiale, ca nu stiau daca-i mai prind vreodata. Avand in vedere episodu respectiv banuiesc ca nici noi nu-i mai prindem vreodata caci suntem deja pe "Highway to hell". Deci la revedere in 2012 si pe urma mai vedem!

8 comentarii:

  1. Vă daţi seama cât va ajunge biletul pentru acoperirea investiţiilor?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu stiu cum faci de scrii cu atat de mult umor pe astfel de subiecte. :))
    In fata Casei Pupulistilor nu cred ca se poate schimba nimic. Trebuie sa ramana asa pt mitinguri, concerte, evenimente. Cum sa bagi tramvaie acolo?

    RăspundețiȘtergere
  3. @: piata Unirii - mai degraba "spatiu distropic" :D
    Monorail/metrou/tren pe sus: cred ca e mult mai placut sa mergi asa decat "underground". Daca mai avem si vegetatie sub calea de rulare, cu atat mai bine! Punctual, mai greu de dat cu parerea, nefiind de-al locului...
    Postarea precedenta: prea complexa pentru un raspuns "in fuga", deocamdata spun doar atat - dezbaterea politica si doctrinara pe subiectul urbanism e mai mult decat necesara. Felicitari pentru initiativa si implicare!

    RăspundețiȘtergere
  4. aoleo domnule Craciunescu...niciodata nu esti multumit...daca am pus tramvaiul pe bulevard tu vrei sa stii cum rezolv si zonele vecine...azi a fost doar terminalul...mai vedem si maine :))...despre casa din deal eu cred ca ti-am zis parerea mea, dar nu e inca fezabil :), iar in ce priveste fantana si rondul de la Unirii, stai linistit ca o sa "dispara" in urmatoarele propuneri...multumesc si pentru sugestiile privind detalierea tronsonului tau...inca stau si ma documentez si in 2 saptamani vin cu o propunere "minune" :)

    RăspundețiȘtergere
  5. @popescu: jobul meu este sa fiu nemultumit ! :)) caci din nemultumire se naste progresul! :) e bine ca cele doua solutii propuse se duc spre "loc cu verdeata". sper ca si fara intristare si suspin :)
    @Chent: dezbaterea principala era doar un "starter", un punct de plecare pentru ca fiecare sa poata sa contribuie cu o parere la conturarea unui curent.
    @Lilick: :) din pacate acum practic umorul doar din reflex sau involuntar. cand eram tanar as fi avut un potential (mici dovezi aici pe blog sub eticheta "desenele mele satirice") insa azi sunt doar umbra celui ce-a fost si, mai ales, ar fi putut sa fie! :)) Comentariul tau mi-a adus aminte ca doream sa mai spun ceva in aceasta postare si uitasem dar acum completez!
    @Bibliotecaru: nu am expertiza pentru a spune despre costuri. ceva ceva totusi ma face sa cred ca e o solutie mai ieftina decat cea propusa oficial si anume metroul ingropat. spre deosebire de metroul in tunel, metroul suspendat planteaza o structura la sol, eventual chiar in cea mai mare parte prefabricata, si care nu ravaseste retele de infrastructura, nu pune probleme de subtraversare a Dambovitei si a zonei sensibile geologic din preajma Cismigiului. acolo sunt costuri intr-adevar greu de amortizat. imi pun si eu baza in faptul ca daca "slum dog milionaire" va putea beneficia in cativa ani de acest sistem la Delhi inseamna ca ne-am permite si noi. sau macar am merita si noi!

    RăspundețiȘtergere
  6. cine sa planga dupa ele? :))
    tu cu AC/DC si altii cu cine stie ce defilare, uite asa apar nostalgii ciudate :)...am fost si eu la concert, dar m-am concentrat pe muzichie :)...domne eu in cazul asta nu sunt nici impartial si nici liberal :)...nu cred ca veniturile generate de monstru pot fi un argument final pentru pastrarea lui...vreau mai intai un oras pentru locuitori si apoi pentru turisti...mi se pare ca avem o mica obsesie si frustrare: sa vina lumea sa vada ce tari suntem si ce lucruri marete am facut...stii foarte bine ca orasul asta are mult mai multe de oferit :)...in alta ordine de idei sunt foarte interesante link-urile cu monorail-ul, dar acum stau sa ma gandesc cum sa gasesc o solutie, teoretic cel putin, de reducere a gabaritului structurii

    RăspundețiȘtergere
  7. @popescu: Dreptatea e de partea ta in sensul in care orasul trebuie facut pentru oamenii sai, turisti sunt o consecinta cand e cazul. Dar care trebuie speculata! Adica nu tai gasca de-ti poate face ouale de aur. Eu asta spun ca nu trebuie neaparat sa-i aduc pe aia ca o frustrare, trebuie sa constat doar ca vin ei singuri, fara sa trebuiasca sa fac eu reclama pentru asta si eu nu am de facut decat in asa fel incat sa culeg si niste roade. Nu prea stim sa culegem roade din ce avem deja ci ne tot chinuim sa plantam "carpathian gardenuri" de la care nu numai ca nu obtinem nimic dar ne mai si seaca buzunarele. Sau ne inflamam ca Dracula e fictiv si n-are de-a face cu Vlad al III-lea Tepes ... Ori ca in urma cu vreo 10 ani cand ma chinuiam sa gasesc in Sibiu un loc pentru niste straini ca sa mancam ceva. Toata lumea facea snitele vieneze iar atunci un singur loc dadea si palinca si sarmale. Or oamenii mei asta cautau, sa manance local in ciuda tuturor "chef"ilor din carciumile cu snitelele lor vieneze cu tot ... da-le dom'le ce cauta in primul rand ca sa ii faci sa vada si restul. Asadar nu sunt un frustrat ca nu ne stiu aia creatiile marete; sunt doar un profitor ordinar de pe urma prostului lor gust (vezi comentariul locotenentului de la tine relativ la admiratia americana a celor ghidati de el in oras)! :)

    RăspundețiȘtergere
  8. "Piata Constitutiei (de parca am avea o constitutie ...)", zici. Pai ne sta in gena spirituala :D sa ne batem in piept mai tare exact cu ce avem mai slab. Ma mir ca nu avem si o maaare piata a "democratiei". :))

    RăspundețiȘtergere