Ar putea fi. Multe constructii de acolo aveau aceasta configurare si acel gabarit insa. Si nu intotdeauna desenul din proiect era si pus in practic aidoma. Deci ar putea fi, desi in imaginea fotografica (ce cred ca e luata din balconul casei de pe coltul dintre Lipscani si Selari)se vede ca ferestrele etajului au un solbanc comun si nu trei distincte ca in acest proiect.
Nu, eu spun ca in imagine se vede clar un solbanc ce unifica cele trei goluri ale etajului deci nu sunt ca in proiect. Asta nu ar insemna ca nu poate fi aceea casa din proiect ci doar ca mesterii au facut alt detaliu pe santier, ca in multe alte situatii.
Este greu de identificat. Eu incerc sa centralizez documentatiile si fotografiile despre cladirile din Centrul Istoric si am mari dificultati privind identificarea.
Asa este. Nu numai ca multe nu au respectat integral proiectul depus la autorizare dar in timp au suferit si numeroase modificari. De exemplu, in imaginile fotografice vechi, Hotel Fieschi apare cu trei etaje in timp ce in prezent nu mai are decat doua. Nu mai vorbesc despre transformarile radicale ale vitrinelor comerciale. Una dintre cladirile cele mai schimbate din acest punct de vedere este asa-zisul Han Gabrobeni, in fapt pasajul comercial dintre Lipscani si Gabroveni. Fatada de la strada Lipscani a acestuia era de nerecunoscut in ultimele decenii in comparatie cu desenul cunoscut din monografia Bancii Marmorosch Blank din care am reprodus si eu cate ceva pe acest blog.
Convins de faptul ca in urma cu mai bine de 100 de ani s-au pus doua diagnostice corecte in legatura cu tarisoara noastra:
- o tara a formelor fara fond
- o sotzietate fara printzipuri care va sa zica ca nu le are
Să fie clădirea asta de scrie Regina Maria pe ea?
RăspundețiȘtergerehttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/36/Strada_Lipscani_%28interbelic01%29.jpg
Ar putea fi. Multe constructii de acolo aveau aceasta configurare si acel gabarit insa. Si nu intotdeauna desenul din proiect era si pus in practic aidoma. Deci ar putea fi, desi in imaginea fotografica (ce cred ca e luata din balconul casei de pe coltul dintre Lipscani si Selari)se vede ca ferestrele etajului au un solbanc comun si nu trei distincte ca in acest proiect.
ȘtergereAr putea ca solbancurile să existe aşa ca în proiect şi să fie acoperite de reclame
ȘtergereNu, eu spun ca in imagine se vede clar un solbanc ce unifica cele trei goluri ale etajului deci nu sunt ca in proiect. Asta nu ar insemna ca nu poate fi aceea casa din proiect ci doar ca mesterii au facut alt detaliu pe santier, ca in multe alte situatii.
ȘtergereEste greu de identificat. Eu incerc sa centralizez documentatiile si fotografiile despre cladirile din Centrul Istoric si am mari dificultati privind identificarea.
RăspundețiȘtergereAsa este. Nu numai ca multe nu au respectat integral proiectul depus la autorizare dar in timp au suferit si numeroase modificari. De exemplu, in imaginile fotografice vechi, Hotel Fieschi apare cu trei etaje in timp ce in prezent nu mai are decat doua. Nu mai vorbesc despre transformarile radicale ale vitrinelor comerciale. Una dintre cladirile cele mai schimbate din acest punct de vedere este asa-zisul Han Gabrobeni, in fapt pasajul comercial dintre Lipscani si Gabroveni. Fatada de la strada Lipscani a acestuia era de nerecunoscut in ultimele decenii in comparatie cu desenul cunoscut din monografia Bancii Marmorosch Blank din care am reprodus si eu cate ceva pe acest blog.
Ștergere