sâmbătă, 2 ianuarie 2016

CE N-AM FACUT IN 2015

Prietenii de la “Simply Bucharest”, “Idei urbane” sau “Rezistenta urbana” deja au făcut sumarul activităţii lor pe 2015. Ei aveau ce să prezinte, eu mai curând ar trebui să spun despre ce n-am făcut în 2015. Am cam lăsat blogul în paragină pentru că nu numai că am scris “decat” 27 de articole dar nici măcar nu au fost toate cu un conţinut consistent, ba unele chiar nici nu mi-au aparţinut căci au fost simple preluări de anunţuri privind unele acţiuni ale prietenilor de la “Asociaţia Istoria Artei” ori ale colegilor mei. Unele postări au anunţat diversele conferinţe pe care le-am ţinut, la MIMB sau la Casa Schiller, ori participările la emisiuni radio sau tv. Da, am fost anul ăsta şi la Radio România şi la TVR. Chiar am apucat să-i spun câteva lucruri şi preşedintelui, cu ocazia unui eveniment public desfăşurat la fosta Bursă de mărfuri şi la Observatorul astronomic. Credeam că a venit cu interes maxim pentru problemele patrimonului construit dar pe urmă am început să banuiesc că a fost doar un bun prilej ca să-l sprijine pe dl. Buşoi în a-şi lansa candidatura pentru PMB. I-am spus şi dlui Buşoi vreo două deşi mi-a fost clar că orice chestie legată de patrimoniu i-aş fi spus ar fi fost un subiect cu totul nou pentru domnia sa. Între altele, i-am spus şi că prevederea legală conform căreia primarul se va alege din primul tur este un cuţit în spatele democraţiei. N-a vrut să mă contrazică pe subiectul ăsta ci mai curând a vrut să mă convigă de faptul că asta este o fatalitate ce nu putea fi evitată … Dar ce mai este democraţia în ţara asta dacă nu o simplă cocoaşă !?


(foto Camil Iamandescu)

Cu blogul însă m-am rărit din varii motive. Poate cel mai important este că, uitându-mă peste statisticile blogului, am constatat interesul relativ nul pentru ceea ce am scris în ultima vreme. Poate 2015 a accentuat tendinţa pe care am văzut-o deja în 2014. În afară de vreo trei sau patru dintre articolele scrise în 2015, niciunul nu a mai trecut de 100 de accesări. Comentariile aproape că au dispărut cu totul, ceea ce spune ceva despre caracterul destul de plictisitor al blogului. Apoi, din primăvara lui 2015 am văzut că s-a modificat şi regulamentul Arhivelor Naţionale astfel că orice publicare de documente fotografiate acolo trebuie să capete acceptul prealabil al AN pentru o astfel de utilizare. Mă întreb deci dacă pentru fiecare closet pe care l-aş publica în seria “Arhitecturi private” (cu asta am inceput 2015)ar trebui să dau telefon şi să întreb dacă am voie să-l public … Mai bine mă cenzurez. Oricum, după cum spuneam despre accesare în general, nici aceste articole n-au fost dintre cele amuzant-interesante. Am migrat cu atenţia mai mult către blogul secundar, “PozeDECÂT”, unde e mult mai simplu să introduc conţinut. Nu că acolo ar fi vreun succes de audienţă. Ba chiar am produs conţinut altui site:

http://www.fundatiemdcantacuzino.ro/category/articole-relevante/caragiale-articole-relevante/ 

Una peste alta, singura realizare notabilă a acestui blog în 2015 este că, în cele din urmă, am aflat că a fost accesat deja din mai mult de 100 de ţări.

Poate că în 2016 am să mă mobilizez să mai scriu câte ceva relativ folositor. Unele lucruri le-am lăsat în stadiu de intenţie de multă vreme, altele îmi dau ghes să le exprim. Mulţumesc tuturor celor care m-au vizitat (totuşi) în 2015 şi vă doresc să ne vedem cu bine în anul ce tocmai începe!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu