sâmbătă, 9 aprilie 2011

Metrou de Drumul Taberei ipotetic

Amicul Popescu a finalizat in ale sale Idei-Urbane o ilustrare posibila a solutiei de metrou pe care o propusesem cu ceva timp in urma. Din pacate a trecut usor neobservata si usor necomentata. Bine, partenerul nostru de leapsa, Hungry Mole l-a laudat in marca "Simply Bucharest". Si el avea o propunere interesanta si fezabila pe care o propusese aici. Preiau mai jos o imagine sugestiva din interpretarea statiei de metrou suspendat la Favorit, in Drumul Taberei: Dupa cum ati auzit, e doar o solutie ipotetica dat fiind ca deja sugativele de fonduri publice s-au pus in miscare si au initiat exproprieri pentru un metrou SAPAT care cine stie cat va costa. Si SIGUR va avea costuri dublate pe parcursul executiei cand vor incepe sa: 1) vada ca de fapt n-au stiut de nu stiu ce magistrale de canal, apa, electrice 2) constate ca solul la adancimea la care vor sa intre pe sub Dambovita cere solutii tehnice mai complicate pe care nu le-au luat in calcul 3) problemele de interconectare pe la Universitate sa fie extrem de complicate fie din ratiuni ce tin de asigurarea cladirilor, fie de arheologie, fie de complicatiile traseelor pe care ar trebui sa le aiba accesele acolo Dar noi ne-am facut datoria sa aratam, cost-free, ca alte optiuni exista. Oricum, o prima actiune si extrem de simpla si relativ putin costisitoare ar fi fost sa se strapunga drumul deja existent in prelungirea strazii 1 Mai, denumite pompos "bulevard" si care ar fi putut face strapungerea in Drumul Sarii si Sebastian pentru a mai oferi optiuni de relaxare a nodului de la Razoare. Dar probabil deranjarea armatei nu se face ... Dar revenind la costul metroului ingropat, el va ingropa multi bani. Care sunt ai nostri. In articolul meu anterior pe tema "tramvai versus metrou" dadeam niste linkuri spre dezbateri aprinse pe tema costurilor in legatura cu un "metrou usor" din Portland. O fac din nou ca sa comparam pretul estimat de 700 milioane de euro !!!! pentru o varianta finala a Magistralei 5. Se va incepe cu un tronson de 8 km (altii zic 6 km si 200 de metri) pentru care se pare ca s-a semnat un contract de 215 milioane de euro. Sa zicem 8 km si 215 M euro. Cat iese? Cam 27 milioane EUR/km care ar insemna cam 38,7 milioane USD/km. Vedeti in tabelul de aici cam care erau costurile pentru care se inclestau americanii din Portland in discutii taioase: o medie (grosolan calculata de mine insumand si impartind kilometrii si costurile diferite din ani diferiti) de 23,25 milioane USD/km. Va spune ceva comparatia? V-ati obisnuit cu semnatura dnei Boagiu sau cu a oricarui alt vesnic portocaliu din transporturi? Oricum, lucrarile anuntate de alt fost candidat PDL si actual, fost si viitor tartor de la metrou - dl Udriste - vor dura ... cat vor dura. Vedeti dar de cand se vorbeste despre exproprieri! Daca va mai indoiti, tin sa va amintesc tururor ca timp de doi ani s-a rascolit intersectia de la Viilor, Pieptanari, Oltenitei si Giurgiului, in fata cimitirului Bellu pentru a se realiza o subtraversare pietonala care sa asigure si conexiunea directa intre tramvai si metrou la Eroii Revolutiei. Doi ani titanici au culminat cu astuparea rascolirii cu o asfaltare dubioasa pe alocuri dar - surpriza! Nu exista nicun nod, nicio subtraversare, doar nist dinozauri si carute din ierburi decorative la suprafata. Pentru ce? Cu ce pret? Nu vom sti niciodata asa cum nu vom vedea niciodata metroul din Drumul Taberei in varianta "oficiala". Sper, totusi, ca eu sa ma insel!

6 comentarii:

  1. eu fiind optimist vad in orice chestie o oportunitate...deci zic, cu aproximatie, in 2043 vom discuta inca despre cum va arata metroul pe acest tronson...uite asa ai subiecte pentru articole pentru blog, caci altfel ce ne-am face :))...mersi pentru publicitate :)

    RăspundețiȘtergere
  2. in cazul Drumul Taberei discutia e cam incheiata...
    poate pe alte trasee...

    RăspundețiȘtergere
  3. @popescu: si eu as fi optimist in continuare pentru Piata Matache ... tot incerc sa conving lumea ca un flux auto de 2 masini deviat pe straduta din spatele pietei, prin fata casei lui Botescu, ar scuti demolarea. Sau tramvaiul pus pe o singura parte si deviat el pe straduta cu pricina apoi dupa piata reintrodus in fluxul major. Ce zici, te bagi la o leapsa?

    RăspundețiȘtergere
  4. @catalin cornea: discutia e incheiata probabil insa sa vedem cand incheiem discutia privind darea in folosinta :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Adrian nu da cu leapsa in mine :)) trebuie sa termin propunerile la care lucrez de prea mult timp ca altfel nu vad cand o sa reusesc :) oricum una dintre propuneri e legata si de zona Buzesti

    RăspundețiȘtergere