vineri, 30 iulie 2010

Despre Fundatiile Regale, azi Biblioteca Centrala Universitara

situatia in 1895

Dan scria in legatura cu niste imagini ale strazii Academiei intr-o vedere catre vechile Fundatii Regale iar eu comentam la:
http://www.bucurestiivechi.ro/?p=1311

Am promis ca dau niste lamuriri asupra unor dubii ale mele. In general cred ca se considera ca o cladire ce azi face parte din ansamblul Bibliotecii Centrale Universitare ar fi primul sediu al acesteia pentru ca se vorbeste despre un astfel de prim sediu. Corect, insa primul sediu, proiectat tot de Paul Gottereau, a fost inglobat integral in actuala constructie sub semnatura aceluias arhitect, la o distanta de circa 25 de ani. Asadar in imaginea primei cladiri a fundatiei, pe fundal nu cred ca se vede casa Nanu ci deja cladirea societatii Dacia Romania, existenta si azi .


Am marcat usor grosolan pe imaginile preluate de la Dan fazele respective si constructiile distincte. Cu rosu este primul sediu al Fundatiilor Regale iar cu albastru este zona de extindere. Cu verde este cladirea societatii Dacia Romania realizata anterior datei de 1895 (anul planului) si dupa anul 1875 cand pe planul orasului acolo figura o casa Nanu. Nu fac mai multe comentarii caci nu am studiat in detaliu aceasta zona insa imaginile spun totul.




Pe situatia din 1911 se vede mai limpede decat pe planul 1895 si apar si proprietarii ...

3 comentarii:

  1. Şi astfel se explică direcţia de vizare pentru fotografia X14 prezentată de Dan în blogul său. Clădirea nu avea o faţadă principală propriu-zisă, definită în termeni de simetrie faţă de axe, singura faţadă reprezentativă fiind cea vizată drept cap de perspectivă dinspre str. Academiei.

    RăspundețiȘtergere
  2. @adrian
    Articolul dv. este binevenit, caci el tinde sa faca mai multa lumina in chestiunea evolutiei zonei Fundatiilor Regale.
    Veti primi observatiile & obiectiile mele cand voi reveni din concediu, peste cca. 2 saptamani.

    RăspundețiȘtergere
  3. @armyuser: da, cam asa zic si eu
    @dan: eu zic ca nu e prea mult loc de obiectii :)) dar astept intotdeauna cu interes completarile dvs!

    RăspundețiȘtergere