sâmbătă, 1 ianuarie 2011

Oscar Maugsch

Incep anul cu o rectificare. In martie, anul de trista amintire 2010, ma vaitam ca nu gaseam decat documente semnate O. Maugsch si apoi spuneam ca dna Cezara Mucenic imi daduse ca sigur prenumele Otto desi nu-si mai amintea unde gasise informatia ... Intre timp dna Mucenic mi-a spus ca a gasit totusi ca pe Maugsch il chema Oscar dar tot nu mi-a spus unde era dovada. Intamplator am dat eu peste dovada ca prenumele corect este "Oscar".

Semnatura (cu ortografia Maugs in care litera M nu este personalizata precum in semnaturile celelalte pe care le-am intalnit) este pe o cerere de interventie asupra "caselor sale" din strada Schitu Magureanu nr. 39 pe care o si pun mai jos:

Anul era 1889, cu o suta de ani inainte de revolutie ...

14 comentarii:

  1. Gata, am văzut. Deci asta este semnătura lui? De ce naiba semnează Maugş?

    RăspundețiȘtergere
  2. @stefan: ti-am raspuns chiar la tine, la articolul de la:
    http://bucurestiinoisivechi.blogspot.com/2011/03/casa-sabba-stefanescu-arhitect-otto.html

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca vreti va pun in legatura cu nepoata lui,sau stranepoata... din Germania ( care acum se afla in vizita in Rom si locuieste la mine acasa).Cunoaste multe secrete

    RăspundețiȘtergere
  4. Amanunte Oscar Maugsch -leugen41@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  5. @leugen: multumesc pentru invitatie. Sunt intr-un moment destul de delicat cu timpul dar as fi interesat sa aflu mai multe despre acest arhitect despre care practic nu stim mare lucru.

    RăspundețiȘtergere
  6. Oscar Maugsch a fost strabunicul sotului meu....intr-adevar prenumele este Oscar. Din cate am auzit din povestirile socrului meu (87 ani)-nepotul arhitectului Maugsch- se pare ca ar fi planurile cladirii ASE-ului (lucru ,care nu se specifica insa pe placa memorativa de pe cladire....)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ...se pare ca arhitectul Maugsch ar fi proiectat si cladirea ASE-ului (cea cu bila pe cupola)...

      Ștergere
    2. Va mulumesc mult pentru completarile aduse! Pentru cladirea ASE nimeni nu a indicat pana acum alt autor principal decat Edmond van Saanen Algi. La data respectiva, Oskar Maugsch era mult mai cunoscut, fiind si mai batran cu aproape 25 de ani decat van Saanen Algi. Mi-ar fi greu sa cred ca ar fi lucrat sub conducerea unui "tanar", altfel decat fiind dirigintele lucrarii, despre care se stie ca ar fi fost Grigore Cerkez. Ar fi interesant daca ar publica aceste informatii; ar trebui sa ia legatura cu dna Oana Marinache: http://arhivadearhitectura.ro/arhitecti/oscar-maugsch/.

      Ștergere
  7. În anuarul Ministerului Lucrărilor Publice din 1898, la secțiunea B, Serviciul lucrărilor noui atașat la Direcțiunea Generală a căilor ferate în exploatațiune, I - Serviciul central, d - Biuroul de architectură, îi găsim pe Oscar Maugsch, architect, Frantz Billek, architect-desemnator și George P Vulcănescu, desemnator.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc atat pentru vizita cat si pentru informatiile suplimentare pe care le-ati furnizat!

      Ștergere
    2. Ieri am descoperit mormantul lui Oskar Maugsch...

      Ștergere
  8. M-ar interesa cand/unde s-a născut și cand/unde a murit, preum și alte date biografice. adresa mea de mail este gabi_tabacu@yahoo.com
    Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau insa nu stiu mai multe decat a publicat dna Oana Marinache la adresa: http://arhivadearhitectura.ro/arhitecti/oscar-maugsch/

      Ștergere
    2. Si, evident, ceea ce am mai publicat aici: https://a-craciunescu.blogspot.com/2017/11/oscar-maugsch-2.html

      Ștergere