luni, 7 noiembrie 2011

A fost cutremur in Bucuresti. In urma cu fix 150 de ani, in toamna lui 1861



La cautarea unei liste cu cutremurele simtite in Bucuresti de obicei le gasesti doar pe cele mari. Probabil ca cineva le stie si pe celelelalte. Poate nu pe toate. Am dat peste acest document din 1861, in fondul PMB Tehnic de la Arhivele Nationale DMB, care la data de 9 septembrie vorbea despre "cutremurul de zilele trecute". Probabil ca nu a fost unul tare caci n-am mai dat peste vreo astfel de mentiune si nici petentului nu pare sa-i fi produs daune materiale substantiale ci doar unele deplasari ale imprejmuirii.
Cu aceasta ocazie recunosc ca nu imi dau seama cum au stabilit seismologii intensitatile si adancimile de producere ale marilor seisme din secolul al XIX-lea ...

2 comentarii:

  1. Off topic: ( cu scuzele de rigoare!)

    http://economie.hotnews.ro/stiri-imobiliar-10635505-exclusiv-publicat-rezultate-concursului-arhitectura-pentru-amenajarea-pietei-universitatii-vezi-primele-imagini-cum-arata-cel-mai-important-loc-din-capitala.htm

    RăspundețiȘtergere
  2. @Ando: Multumesc! Dupa cum spuneam, ma temeam de rezultatul acestui concurs. Iata ca am avut dreptate. Unde e axialitatea lui Mihai Viteazu si punerea lui in valoare? Unde este hemiciclul care a fost prevazut in 1912 (vezi articolul si extrasul din planul de atunci)? Tepele erau in Piata Victoriei nu in Piata Universitatii (imaginea perspectiva asta imi sugereaza).
    Groaznic.

    RăspundețiȘtergere